субота, 2 листопада 2013 р.

Android: перші кроки з Layouts

     Layout, що українською можна перекласти як макет, визначає візуальну структуру (схему) для інтерфейсу користувача, наприклад UI для актівіті (тут вже підібрати, чи скоріше видумати, україномовний відповідник для  activity трохи складно), чи для віджету (app widget). Макет визначає логічну схему, за якою будуть розташовуватись візуальні об'єкти  на екрані, наприклад, кнопки, текстові поля, тощо. Тобто, чи будуть вони розміщені один під одним, чи один за одним, чи у вигляді таблиці, чи у вигляді мережі. Серед стандартних макетів можна назвати AbsoluteLayout, FrameLayout, LinearLayout, RelativeLayout, TableLayout, GridLayout. Більше про них можна почитати на гуглівському сайті developer.android.com.

      Як же практично вибрати макет для актівіті? Найпростіше це зробити візуально, в графічному редакторі XML для актівіті. Потрібно зазначити, що одне актівіті може мати декілька макетів із довільною ієрархічною структурою.  Перший лейаут, який буде кореневим для інших (якщо інші звичайно будуть), можна призначити з панелі Outline, що знаходиться справа від графічного представлення актівіті (активною має бути закладка Graphical Layout для файлу activity_main.xml, чи як там називається ваше актівіті). По замовчуванню там вже буде стояти якийсь тип макету. При бажанні його можна змінити, якщо з контектного меню назви макета (на малюнку LinearLayout), вибрати команду Change Layout... :




     Відкриється діалог, в якому із списку можна вибрати бажаний макет, наприклад ScrollView:


     Додаткові макети можна приєднати, перетягнувши їх мишею із розділу Layouts (в лівій частині екрану) в робоче поле актівіті (посередині екрану). Їхня ієрархічна структура буде зображена на панелі Outline (справа вгорі). В цій зоні в контекстному меню макетів є команди для їх маніпулювання. Можна, наприклад, змінити ієрархію, тобто перемістити нащадка на рівень вище, або навпаки. Внизу екрана знаходиться панель Properties, яка дозволяє змінювати властивості макетів.  

      Але іноді графічна оболонка висне і не хоче реагувати на ваші рухи, тоді потрібно заходити в текстовий редактор  activity_main.xml і вручну виправляти помилки.

Немає коментарів:

Дописати коментар